Ścieżka Cambridge
KEY / PET / FCE for Schools
KEY for Schools
(11-12 lat)
Key for Schools (KEY) jest dowodem, że posiadacz certyfikatu potrafi brać udział w zwykłej, typowej rozmowie po angielsku, jak również poradzić sobie w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich. Jest to kolejny stopniem zaawansowania po Cambridge English Qualifications dla najmłodszych i doskonały sposób na rozpoczęcie następnego etapu nauki języka dla uczniów starszych klas szkół podstawowych.
Key for Schools potwierdza, że uczeń/uczennica potrafi:
- rozumienia prostych wyrażeń językowych i najczęściej używanych słów;
- czytania krótkich i prostych tekstów;
- przedstawienia się i opisania w prosty sposób najbliższego otoczenia;
- brania udziału w zwykłej, typowej rozmowie wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany informacji na bliskie rozmówcy tematy.
PET for Schools
(13-14 lat)
Certyfikat Preliminary for Schools (PET) pokazuje, że uczniowie znają podstawy języka angielskiego i posiadają praktyczne umiejętności językowe pozwalające komunikować się w codziennych sytuacjach.
Preliminary for Schools potwierdza, że uczeń/uczennica potrafi
- czytać proste teksty pisane i artykuły w języku angielskim;
- pisać listy oraz e-maile na codzienne tematy;
- rozumieć informacje przedstawione w prosty sposób;
- wyrażać swoją opinię w mowie i piśmie w języku obcym;
- w sposób praktyczny porozumiewać się w danych codziennych sytuacjach życiowych.
FCE for Schools
(14-15 lat)
First (FCE) jest egzaminem na poziomie B2 średniozaawansowanym i jego certyfikat potwierdza, że uczeń potrafi posługiwać się używanym na co dzień mówionym i pisanym językiem angielskim potrzebnym w pracy lub w nauce.
First for Schools potwierdza, że uczeń/uczennica potrafi:
- prowadzić rozmowy w języku angielskim, wyrażając swoje opinie i prezentując różne argumenty z użyciem gramatyki i słownictwa na poziomie średnio zaawansowanym;
- pisać w języku angielskim, przedstawiając plusy i minusy różnych punktów widzenia danej sytuacji;
- śledzić wiadomości i informacje dotyczące życia codziennego;
- pisać listy, raporty, emaile lub opowiadania poruszające tematy znajdujące się w polu zainteresowań młodzieży